Chiptuning: ésszel vagy ész nélkül?
Cégünk a utcai használatra tervezett, sorozat gyártásban készülő autók chiptuningolásával, EGR szelep javításával, TDI motorok melegindítási problémának megoldásával foglalkozik. A fő profilunk mellett versenyautók chiptuningjával csak ritkán foglalkozunk.
Cégünk azt vallja, hogy a legfontosabb az utcai autókat tekintve a motor élettartama. Így nálunk a maximális teljesítmény beállítása azt jelenti, hogy a meghatározott értékkel még biztonságos kereteken belül tudunk maradni, így az általunk elvégzett chiptuning nem csökkenti a motor élettartamát.
Tehát nem csak a teljesítmény növekedésén van a fókusz. Egy rosszul megírt programmal is lehet növekedést elérni, pont úgy mint a jóval. A különbség csupán az, hogy a motor károsodik-e vagy sem.
A chiptuningnak célja, hogy a plusz erő minél kisebb fordulatszámon jelenjen meg. Így a motor rugalmassága javítható. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy állóhelyzetben az autó gyorsabban indul, gyorsításnál hamarabb fel tudunk váltani, a motor pörgetésére nincs szükség. Hosszú emelkedőkön visszaváltani nem szükséges. Kis sebességnél, második sebességi fokozatban sem fullad le a motor.
A lényeg, hogy a chiptuning ára, a befektetett munkaóráktól is függ.
Chiptuning előtti teendők
Mielőtt valaki chiptuningolásra adja fejét azaz jármúvét, előfordulhatnak olyan tényezők, melyek a folyamatot kicsit összekuszálják. Az egyik ilyen gyakori dolog szokott lenni, a használt autó piacon kapott zsákbamacska.
Ilyenkor előfordul, hogy az új tulajdonos nem tud arról, hogy az autója már chiptuningolva va, vagy ami még rosszabb, hogy rossz program fut rajta. A dolgon még lendít az is, hogy hivatalos márkaszervíz nem is fog rálátni a hibára, sőt meg se fogja tudni oldani.
Ilyen esetekben is segítséget tudunk nyújtani. Az autó vezérlő programjának javítása szükségeltetik, vagy gyári program beszerzése, illetve a régi chiptuning korrigálása.
Fontos tudni, hogy azokat az autókat vállaljuk el chiptuningra, melyek a gyári programmal kifogástalanul működnek!
Mi történik, ha előjönnek a hibakódok?
Hibakód megjelenésnél diagnosztikát végzünk, ezután javítjuk a hibát, szükség esetén hibás alkatrészt cserélünk.
Mikor ajánljuk a chiptunigot?
Az újonnal vásárolt vagy használt autónál, nem ajánljuk azonnal a chiptuningot. Érdemes az autót legalább ezer kilométeren teszteni, mindenféle körülmények között. Ez alatt kiderül, megfelelően működik-e minden, képbe kerülünk a menettulajdonságokkal és fogyasztással kapcsolatban is. Így lesz viszonyítási alapunk a fogyasztásról és teljesítményről.
Használt autóknál mielőtt chiptuningolunk, az általános szervizt ajánljuk, átnézéssel, hogy rendben legyen autónk.
A jól megírt chiptuning program a motor élettartamát nem csökkenti, de azt is szem előtt kell tartsuk, hogy az alkatrészeket nem az örökkévalóságra tervezték. A turbófeltöltő javítás nélkül elmehet akár két-három százezer kilométert is, ezután bármikor lehet számítani a turbó cserére, vagy felújításra.
*Az EGR szelep a motorok zöldebbé tételében segítő szelep, segítségével juttatnak be kipufogógázt a motor szívó részébe, hogy tisztább legyen a kipufogógáz.