Chiptuning árak és videók, online marketing

Chip tuning

MIÉRT JÓ A TDI? MIÉRT JÓ A DÍZEL TUNING?

2022. július 12. 13:04 - Chiptuning Blogok

MIÉRT JÓ A TDI? MIÉRT JÓ A DÍZEL TUNING?

 

Van ez a mondás, hogy "Minden cigány a saját lovát dicséri!" Szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy attól függetlenül, hogy enyém a Smoke & Charm és van húzott dízelem, NEM leszek elfogult. Mindent igyekszem tényekkel alátámasztani igazolni és lesznek részek, ahová majd azt írom, hogy "szerintem" meg "ez az én véleményem", de ez nem azt jelenti, hogy ez mindenkinek meg fog felelni, vagy ezzel majd mindenkinek kötelezően egyet kell értenie. Kezdjük azzal, hogy ez az iromány azért születik meg, mert KIBASZOTT SOK A HÜLYE a facebookon meg úgy a világban általában. Még nagyobb probléma, hogy ezek a hülyék hallanak valamit pár "okos" embertől a kocsmában, műhelyben, buszmegállóban vagy bárhol energia italozás meg 3 doboz cigi között és tovább fújják nagy hanggal az adott hülyeségeiket (Tiszt. kiv. persze.) Most én is általánosítok meg beskatulyázok embereket csak, hogy szemléltessem, hogyan történik ez a facebookon.

Ezek az emberek eljutnak a facebookos csoportokba valahogy és az első adandó alkalommal utat eresztenek az orbitális faszságaiknak a billentyűzettel és úgy osztják az észt, hogy fogalmuk sincs arról, amiről beszélnek. "XY" fikázza a dízeleket: "20 éves fosaitokkal kormoltok az emberek pofájába be kéne vezetni az utastérbe a szarotokat, miért nem 1.8T-ket tuningoltok? Ja mer benzinből nincs kannás olcsóé`? Az autó benzinnel megy idióták a gázolaj a traktorba való." Ilyen és ehhez hasonló kommentek terjengenek, DE sajnálattal vettem észre azt, hogy ez vice versa megy BÁRMELYIK MÁRKA kedvelőinek tábora között. Egyenlőségjel: Mindenhol vannak hülyék. Persze százalékos arányban eltér ez a szám márkánként. A végeredmény az, hogy hülyék mindenhol voltak, vannak és lesznek. Amit tenni lehet, hogy az értelmesebb fele szó szerint figyelmen kívül hagyja az ilyenek fröcsögéseit az interneten és a normálisabb fele a normálisabbikjával kommunikál és valami érdemi eszmecserébe kezdenek általánosítások, személyeskedés és beskatulyázások meg beszólogatások helyett.

Vezessük akkor le, hogy miért nem állja meg a helyét ez a fajta gondolkodásmód. Amikor valaki autót vesz, akkor vannak igényei, van egy elképzelése, hogy az adott autó mit nyújtson neki kényelem, vezetési élmény, megjelenés, fenntarthatóság, szervizigényesség, (mennyire lehet később húzni? - van akiknél ez is szempont), fogyasztás és még stb. stb. stb. stb. A végén van az, amit az autó ténylegesen képes nyújtani. Az ember ilyenkor mérlegel és vagy nem veszi meg, vagy kompromisszumot köt és enged bizonyos elvárásokból. A jó vétel akkor van- túl azon-, hogy az autóval nem basznak át és még jó áron is megtudod venni, hogy az elvárásaid nagy részének meg tud felelni. Egy csomó olyan dolog van ami egyénfüggő és a megítélése teljesen szubjektív tud lenni. Én például nem tudnék elviselni hosszú távon egy üvöltő kipufogóval szerelt Hondát, más meg nem tudja elviselni a dízel motor alapjárati varrógép hangját. Ezt a legtöbb értelmes ember alapból tudja, már gyerekkora óta megtanították a szülei neki, hogy NEM VAGYUNK EGYFORMÁK. Sokan mégsem tudják. Térjünk vissza a bejegyzés címéhez: Miért jó ennyire a TDI, miért jó a dízel tuning? Hát elméleti síkon szerintem egy kurva jó dolog a dízel tuning meg maga turbó dízel technológia. Gyakorlatban már csak részben jó. Én, mikor fiatal (17-18 éves) voltam (most 24 vagyok :D) csak hallottam a TDI-ről és elkezdett érdekelni, tájékozódtam olvasgattam. Leszűrtem mások véleményéből, tapasztalataiból a következtetéseket és kialakítottam magamban egy képet, hogy kb. erre számíthatok, ha egy TDI-t választok és majd esetleg később tuningolni is szeretném.

Napi használatra alkalmas legyen (Igazából az utcai épített dízelek egyik legjobb és legnagyobb előnye ebben rejlik. Csak a lábadtól függ, hogy 5,6 literből bejársz e dolgozni, vagy egy péntek este pl. egy ARL Chippelt Leonnal meg egy nagyobb csigával 10-12 literből 240-50 lóerővel állatkodsz) - Ez az egyik legnagyobb és legdurvább "előny" "érv" ami miatt a TDI-k ilyen népszerűek, emellé még hab a tortán, hogy ha egyszer jól van összerakva, akkor stabil is tud lenni, de ezt lejjebb kifejtem.
A jó fogyasztás mellé valami "vezetési élményt" (ez megint egy szubjektív dolog, nekem tetszik, hogy lentről húz mint a k*rva anyja és nyomatékos) is nyújtson, lehessen vele átugrani a sárga lámpánál visszaváltás nélkül (ha sokat közlekedsz Bp-n és drága az időd és nem akarod a fél életedet a dugóban tölteni, akkor ez egy eléggé fontos tényező) és nem utolsó sorban, ha megkezdesz egy előzést akkor azt be is tudjad fejezni.

Ha számít mennyit tankolsz! Külön pontba szedem ezt, mert úgy gondolom muszáj kifejtenem. Sokan jönnek ezzel, hogy szarrágó dolog ezt nézni, hogy mennyit eszik az autó. Szerintem nem. Pusztán józan ész kérdése. Először mindenki vegye le magáról a nagy pofát meg a nagy mellényt és nézzünk körbe, hol élünk milyen országban, milyenek a fizetések, milyen anyagi háttérrel rendelkezik az emberek nagy része. Elég kevesen engedhetik meg maguknak ezt a tipik BMW-s dumát: " NEKEM MINDEGY MENNYIT ESZIK, NEM AZ SZÁMÍT "-szerintem meg az emberek 80%-nál kurvára számít, hogy mennyit eszik egy autó, ha napi használatban van. Na ugye? Nem mindegy, hogy az a 150 lóerős 1.9 PDTDI megy ugyan olyan jót 5-6 literes vegyes fogyasztással vagy az a 150 lóerős 1.8T megy kicsivel, de sajnos tényleg szarabbul 10 literes fogyasztással. (itt Golf 4 1.9pdtdi 150 le meg Golf 4 1.8t 150 le volt összehasonlítva) Én úgy fogom fel ezt személy szerint, hogy pazarlás. Mindig megnézem, hogy adott teljesítményt adott autó milyen fogyasztással tudja kihozni (legyen az gyári vagy tuningolt). 270-300 lóerőig (1.9-es TDI, PDTDI motorok esetén) nálam még mindig a dízel viszi a díjat, ha berreg alapjáraton, ha kormol, ha büdös, de akkor is ezekkel !!Én!! kompromisszumot tudok kötni és benyelem, mint negatív tulajdonság. Ismerősöm rallyzott dízel kettes Golffal, elég jó eredményeket ért el és mesélte, hogy amíg egy napon a Ladákba 3 - 4 kanna benzint beleöntöttek Ő addig reggel teletankolta a Golfot azzal spórolósan levezetett Bp-ről a Mátrához, ott lenyomta a versenyt majd még azzal a tankkal haza is tudott menni (Nem ért rá a tréleres haverja, a versenyről meg nem akart lemaradni.) Itt persze most nem az a lényeg, hogy a kettes Golf a menő a Lada meg nem, csak érzékeltetni akartam, mekkora előny lehet ez.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://chiptuningarak.blog.hu/api/trackback/id/tr6917881267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

teherautó bérlés 16. kerület, autófóliázás és épületfóliázás, chiptuning, autóalkatrész, ziegelverblender

16. kerület teherautó bérlés autófóliázás épületfóliázás Budapest kisteherautó bérlés most kedvező áron

chiptuning és autófóliázás okosan autóalkatrész

angol tanár

ziegelverblender teherautó bérlés 16. kerület, autófóliázás és épületfóliázás, chiptuning, autóalkatrész, ziegelverblender