Kezelje a hírnevét az alábbi tippek segítségével
A jó üzleti hírnévmenedzsment fontos szempont a vállalkozás növekedése szempontjából. Az üzleti világ nagyon versenyképes. Ha egy vállalat rossz hírnévre tesz szert, az ügyfél könnyen máshoz fordulhat. Ha ez megtörténik, a vállalat végleg elveszítheti az üzletet. Olvassa el a következő cikket, hogy megtudja, hogyan kezelheti hatékonyan üzleti hírnevét.
Ahhoz, hogy biztosítsa ügyfelei bizalmát, az őszinteség és az átláthatóság kulcsfontosságú. Ne távolítsa el, vagy ne próbálja elfedni a negatív bejegyzéseket a weboldaláról. Ezzel azt a látszatot keltheti ügyfelei számára, hogy figyelmen kívül hagyja aggodalmaikat, vagy egyszerűen nem törődik velük. Mindig nyíltan beszéljen minden olyan problémáról, amellyel cége esetleg szembesül.
Mielőtt túl sok energiát fektetne az online hírnévkezelésbe, ellenőrizze, hogy mennyi szükséges, ha egyáltalán szükséges. Keressen rá vállalkozására a Google segítségével. Negatív eredmények jelennek meg? A vállalkozása által üzemeltetett weboldalak és blogok csak néhány találatnál jelennek meg, vagy egyáltalán nem? Ha bármelyik kérdésre igennel válaszol, az azt jelenti, hogy van munkája.
Online jelenlétének növelése érdekében fontolja meg a közösségi média használatát. Az olyan oldalak, mint a Facebook, a Twitter és a LinkedIn segítenek üzleti jelenlétet építeni online és offline egyaránt. A közösségi média hatékony használatához rendszeresen posztolnia kell státuszokat. Amikor információkat tesz közzé egy közösségi médiaoldalon keresztül, használjon kulcsszavakat, és olyan információkat adjon olvasóinak, amelyekre valóban szükségük van.
Legyen hálás. Ha valaki jó kritikát hagy cégéről, küldjön neki egy személyes üzenetet, és köszönje meg a visszajelzést. Ha lehetséges, köszönetképpen küldjön ügyfelének egy kupont, amellyel bizonyos százalékos kedvezményt kaphat a következő vásárlásra. Ha ez nem lehetséges, köszönje meg őszintén a visszajelzést.
Online üzleti hírnevének javítása érdekében győződjön meg róla, hogy sok tartalmat tesz közzé. Bár a negatív tartalmakat szinte lehetetlen teljesen eltávolítani az internetről, lehetséges, hogy a negatív tartalmak a keresőmotorok kevésbé használt találati oldalaira szoruljanak. Ha tehát a cégére vonatkozó negatív hozzászólások a találati oldalak ötödik vagy hatodik oldalára tolódnak vissza, akkor azokat nem fogják olyan gyakran olvasni.
Amikor a közösségi médiaoldalain jelenik meg, igyekezzen a lehető leghitelesebben hangzani. Ha megpróbál túlságosan vállalati vagy túlságosan laza hangot megütni, azzal csak egy nagy csalónak tűnik majd. A legjobb, ha talál valami középutat, ami lehetővé teszi, hogy természetesebben viselkedjen.
Meg kell terveznie az online üzleti lépéseit. Nem kezdhet csak úgy véletlenszerűen válaszolni az ügyfelei összes bejegyzésére. Időt kell szánnia arra, hogy megtervezze, hogyan fog közeledni hozzájuk, és mit fog mondani. Ha ezt nem teszi meg, az problémákat okozhat Önnek.
Minél inkább terjeszkedik a cége, annál több ügyféllel kerül kapcsolatba. Lesznek olyan helyzetek, amikor panaszokkal találkozik, és tudnia kell, hogyan kezelheti ezeket. Nem csak azt kell tudnia, hogyan kezelje azt a legmegfelelőbb módon, amely minden érintett fél számára elfogadható.
Ne feledje mindig, hogy nem lehet mindenkinek megfelelni. Sok olyan üzlettulajdonos van, aki annyira elkedvetlenedik, amikor negatív visszajelzést kap, hogy hagyja, hogy az alakítsa az üzletük formáját. Bár nem jó érzés, ha negatív dolgokat látunk magunkról, ne hagyja, hogy ez elkeserítse.
A cégéről kialakított kép értékes értéket képvisel. Ha vállalkozásának jó híre van, az emberek ajánlani fogják Önt barátaiknak és családtagjaiknak. Az ügyfélköre növekedni fog, és a vállalkozása jövedelmezőbbé válhat. Ezért fordítson időt a jó hírnévkezelés elsajátítására. Ez nyereségesebbé fogja tenni a vállalatát.